Page 7 - eko-turizm eylem planı
P. 7

2. EKO-TURİZM DÖNGÜSÜ

               Uluslararası Eko-turizm yılı çerçevesinde Dünya Turizm Örgütü tarafından Almanya, Kanada,

               İspanya, İtalya ve İngiltere’de yapılan araştırmalarda eko-turizm pazarındaki turist profili; 30-
               59  yaş  arası,  yüksek  gelir  sahibi  ve  yüksek  eğitimli,  gastronomi  ve  kültüre  ilgi  duyan  bir
               tüketici kitlesi olarak açıklanmıştır. Dünyada; Avusturya, İngiltere, Almanya, Kuzey Amerika
               ve Yeni Zelanda da yapılan çiftlik turizmi uygulamaları son zamanlarda ülkemizde de turizm
               arzı içinde yerini almaya başlamıştır.

               Eko - turizmin yaygınlaştığı bölgelerde bu turizm türünün;


                     Bölge ekonomisinde üretim çeşitliliğinin artırılarak ekonomik istikrarın sağlanmasına,
                     Bölgede nitelikli, niteliksiz işgücüne önemli çalışma fırsatlarının oluşturulmasına,
                     Bölgede yer alan küçük ve orta ölçekli işletmelerin gelişmesine,
                     Yerel düzeyde sanayi ve ticareti uyarıcı altyapı yatırımlarının geliştirilmesine,
                     Gençlerin  ve  toplumun  eğitimi  ile  yerel  düzeyde  modernizasyon  sürecinin
                      sağlanmasına,
                     Sosyo-ekonomik gelişme konusunda başka seçeneği olmayan bir yörede yerel halk ve
                      turistler tarafından kullanılabilecek rekreasyonel ve turistik olanaklar sağlanmasına,
                     Yerel düzeyde kişisel gelirlerin ve vergi vb. kamu gelirlerinin artmasına,
                     Yerel  düzeyde  imajın  geliştirilmesi  ve  yerel  halkın  çevreyi  koruma  ve  geliştirme
                      bilincinin artmasına katkı sağlayarak bölge ve kırsal kalkınmaya imkân sağlayacağına

                      yönelik ifadeler yer almaktadır(Kılıç ve Kurnaz, 2010).





                                                     TURİSTİK CAZİBELER
                                                      (Ekstra özelliği olan
                                                      doğal ve kültürel
                                                         kaynaklar)

                         PAYDAŞLAR AKTİF
                        OLARAK DOĞAL VE                                              TURİST CAZİBE
                            KÜLTÜREL                                                 UNSURLARINI
                           KAYNAKLARI                                              GÖRMEK İÇİN PARA
                           KORURLAR                                                    HARCAR
                         (Yönetim planları,                                         (ya da destekleyici
                           birlikler, vb.)                                           hizmetler için)






                                          EKO-TURİZM
                                       GELİRLERİ KORUMAYI
                                       TEŞVİKTE ETKİLİ OLUR            EKO-TURİZM GELİR
                                                                           GETİRİR
                                       (Paydaşların gelirleri,
                                        turistlerin sevdiği           (Direkt kazanç, vergi,
                                       şeyleri korumada ikna                vb.)
                                            edicidir)


                       Tablo 1: Eko-turizm Döngüsü (Wagland Eko-turizm Ana Planı -Anonim, 2003)

                                                            6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12